Saturday, 18 January 2014

Tips Ceria & Bersemangat Setiap Hari

As salamu'alaikum shbt tersyg. Ada peserta kursus bertanya kpd saya: Macam mana nak ceria & bersemangat tiap hari? Saya jwb:
1. Berdoa agar sentiasa ceria & bersmgt, 

2. Maafkan semua org agar hati bersih & minda positif, 

3.Programkan minda tiap mlm sblm tidur: Ya Allah, jika aku masih pjg umur, kejutkan aku esok pagi dlm keadaan sihat, beriman, ceria & seronok nak pergi kerja, tapi jika aku mati esok, matikan aku dlm husnul khatimah; 

4. Bangun pagi terus senyum & berdoa & mohon agar hari ini lebih baik drp semlm, 

5.Cari "butang hijau" ie perkara yg buat kita ceria-- peluk pasangan, cium anak, beri ikan dlm akuarium mkn, geletek kucing, dgr lagu nasyid kegemaran, minum air kegemaran, tengok FB, etc, 

6.Bygkan hari ni mungkin terakhir & azam nak lakukan yg terbaik, 

7. Gembirakan hati org di sekitar, 

8.Amalkan sunnah2 Nabi, 

9.Temui cinta sejati, 

10.Pakai warna kegemaran, 

11.Berjalan pantas, 

12.Masuk pejabat dgn Bismillah, beri salam & masuk dgn langkah kanan, 

13. Sentiasa Tawakkal kpd Allah. Jom kita amalkan. Wassalam.


Sumber dari Facebook page Dato Fadzilah Kamsah

No comments:

 
copyright by Izah Assrin