Wednesday, 6 May 2015

Review Buku - Kalau Berpacaran by Fuad Hj Sam

Assalamualaikum dan selamat petang semuanya! Pada petang yang mendung gini di JB, memang sodap lah kan kalau ngeteh sambil makan pisang goreng.  Tapi lagi sedap kalau sambil buat dua aktiviti di atas tuu sambil membaca buku.Heheh lebih bermanfaat sikit lah kannnnnn daripada dok ngumpat-ngumpat orang.Opsss! *tutup mulut* Contoh je tu ehhhh. :) Jangan pulak yang tak makan cili terasa pedasnya jugak hahaha.

Gambar di bawah adalah buku yang tengah saya baca sekarang.  Overall memang daebak walaupun baru sampai setengah muka surat.  Itu yang tak sabar nak heboh kat sini sebab buku-buku tuuu amat digalakkan untuk dibaca terutamanya golongan-golongan remaja yang ingin bercinta, sedang bercinta dan telah putus cinta.  Jujur saya katakan buku Kalau Berpacaran oleh Fuad Hj Sam yang merangkap lecturer IPG saya ini cara penulisan dia adalah sempoi.  Trust me takkan bosan punya awak nak baca bahkan kalau boleh nak khatam satu buku tuu dalam sehari tauuu!  Saya puji bukan sebab dia lecturer saya *goyang kiri kanan jari telunjuk* , tapi memang sebab buku ini amat bagus! 

Banyak nasihat banyak petunjuk dan juga awak boleh tahu jenis percintaan apa yang awak hadapi sekarang.  Adakah percintaan yang berlandaskan nafsu atau berlandaskan Islam?  Dan dari buku ini juga awak boleh tahu, boleh atau tidak kita bercinta.  Dont judge the book from its cover ye.Tapi cover dia memang cantik pun hehe buatkan saya jatuh cinta juga dengan cover dia selain isi bukunya.  Baca dulu baru komen okayyy. Yang masih ada baucer buku tuuu, silakan beli ye buku ini. Tak mahal pun. Tak sampai RM20.  Sangat-sangat affordable.  Yang di luar sana masih bingung-bingung nak beri kekasih hati hadiah apa, boleh je hadiahkan buku di atas tuu.  Moga mendapat manfaat untuk kita semua.  Itu sahaja untuk petang ni. Assalamualaikum! *Angkat tangan*

 
copyright by Izah Assrin