Wednesday, 12 October 2016

PERKHEMAHAN BADAN BERUNIFORM KRS IPGKTI 2016

Assalamualaikum dan selamat petang semuanya. Memandangkan kelas badan beruniform saya habis awal jadi saya bercadang untuk mengemas kini blog ni.  Dah lama kot saya dah tak aktif sangat dengan blog ni sebab busy dgn esaimen bagai, jadi ada kelapangan masa ni baik saya tulis sesuatu biar blog ni tak berhabuk sangat heheh..

Sepertimana yang telah ditulis pada tajuk entri kali ni, saya akan menceritakan pengalaman saya sepanjang perkhemahan pada minggu lepas.  Muka sudah pastinya hangus dan tangan pun berbelang macam kuda belang ni hah.  Sudahlah haritu berkhemah tak pakai sunblock jadi boleh agak kan cemana hitamnya huahuahua.


Kami berkhemah kat Kompleks Rakan Muda Sukan Air dan Udara, Kota Tinggi dari 3 Oktober sampailah 6 Oktober. Bukan setakat KRS je tapi BSMM dengan pengakap pun ada sekali. Perkhemahan ni untuk sem 3 kami jaa sebab sem ni perlu belajar subjek tu kan. Ok, untuk hari pertama perjalankan kami ke kompleks tu, bas yang kami naik tu ada masalah pulak. Tipu kalau tak risau, sudahlah berat bawa manusia pastu keberatan gak bawa barang2 yang diperlukan untuk aktiviti sepanjang perkhemahan kami tu. Bila bas tu buat hal tak dapat dibaiki, terpaksalah kami tunggu bas lain datang. Hari pertama dah beri tanggapan buruk, tipu kalau saya tak risau >_< Sampai je kompleks tu kami terus makan and menaikkan khemah dan bina gajet bagai.


 Kawasan tapak perkhemahan kami (dalam proses memasang)

Seronok memang seronok tapi tak berapa sangatlah sebab perkhemahan kami ni ada ujian kawad dengan simpulan@ikatan untuk melayakkan diri mendapat pangkat leftenan muda.  Pangkat ni kira penting gak ah sebab kalau takdak pangkat tu, kami nak ajar murid-murid kat sekolah nanti susah heheh.  Hari pertama takde mende sangat so malam tu kami cuma buat rakit untuk diguna akiviti air esok hari.

Proses membina rakit


4 Oktober 2016

Setiap pagi sebelum memulakan apa-apa aktiviti, kami akan melakukan upacara menaikkan bendera dan berkawad sekali di hadapan kawasan tapak perkhemahan kami.





Setaip kumpulan mengangkat rakit masing-masing


Tu dia ahli kumpulan saya (baju biru hitam) berserta rakit ciptaan kami

Setelah aktiviti air tu, kami buat aktiviti orienteering dan alhamdulillah kumpulan saya menang tempat pertama dalam aktiviti tersebut ;)  Malamnya pulak adalah pertandingan Bantu Mula oleh BSMM bersama badan-badan uniform yang lain.

5 Oktober 2016

Dua gambar di atas merupakan aktiviti darat kami iaitu kembara.  KRS dan BSMM bergabung sekali masuk ke dalam hutan yang berdekatan dengan kompleks tersebut.

Lepas aktiviti tersebut kami menjalankan aktiviti kawad kaki dengan ujian amali ikatan. Cuak memang cuak sebab saya tak hafal sangat dan nasib baiklah dapat lecturer yang tak garang sangat. Alhamdulillah lulus semuanya ;D
6 Oktober 2016


Hari terakhir di mana berlaku majlis pentauliahan KRS dan juga majlis penutupan perkhemahan.




Majlis pentauliahan leftenan muda KRS (hitam kan saya kat depan sekali ni T_T)


Majlis penutupan perkhemahan wohooooo


Okayy sampai di sini sahaja entri kali ni.  Penat memang penat, muka hangus lagi hahaha tapi sebela dengan apa yang kita perolehi.  Saya memang suka perkhemahan tapi mungkin kerana perkhemahan kali ni ada ujian kawad dengan ujian ikatan buatkan saya agak tertekan laa & xdapat enjoy sepenuhnya hehehe.  Tapi apa-apapun saya dah selesai dah perkhemahan untuk subjek MPU ni dan sekarang ni dah boleh fokus dengan exam akan datang!  Doakan saya mudah menjawab yaa semuanyaa.  Aminnn~~  Sampai ketemu lagi pada entri akan datang.  Byee~~















 
copyright by Izah Assrin